چرا سئو پربازده ترین روش دیجیتال مارکتینگ در سال 2022 است؟
سئو در استراتژی دیجیتال شما حیاتی است. اما چرا سئو؟
اگر این سوالات را میپرسید، در جای درستی هستید. در دنیای دیجیتال امروزی، هر کسب و کاری، چه در B2B و چه در B2C، سوالات یکسانی را می پرسد.
به طور خلاصه، سئو، دید اصلی یک تجارت آنلاین را به مشتریان بالقوه آن می دهد. بنابراین، از هر استراتژی دیجیتال دیگری برتر است. این بخش به شما کمک می کند تا
اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتال و استراتژی را درک کنید، چگونه مزایای آن را برای کسب و کار خود به حداکثر برسانید و به استراتژی های سئو که ممکن است رقبای شما قبلاً استفاده می کنند نگاه کنید. زمانی که سئو در استراتژی آنلاین شما گنجانده شود، می تواند مزایای زیادی داشته باشد.
سئو چیست و چه نقشی در بازاریابی آنلاین دارد؟
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) هم کیفیت و هم کمیت ترافیک وب سایت را از طریق نتایج موتورهای جستجوی افزایش می دهد.
رباتها برنامههایی هستند که در اینترنت پیمایش میکنند تا با استفاده از کلمات کلیدی در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو، مرتبطترین محتوا را برای کاربران اینترنت پیدا کرده و نشان دهند. درک اینکه چگونه آنها یک وب سایت را انتخاب و فهرست میکنند به شما این شانس را می دهد که محتوای خود را برای برآورده کردن بهترین معیارها بهینه کنید و فروش خود را ارتقا دهید.
سئو عواملی را شناسایی می کند که تعیین می کند آیا محتوای شما در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) فهرست می شود یا خیر. همچنین بهترین استراتژیهای بهینهسازی موتورهای جستجو را که باید برای فهرست کردن و رتبهبندی وبسایت خود استفاده کنید، ایجاد میکند.
سئو هدف گذاری دقیق برای مخاطبان را ممکن می کند، که به شما کمک می کند تا به 3 نتیجه دلخواه اصلی برسید:
1. با SEO تاثیر بیشتری بر مشتری بگذارید
سئو به شما این امکان را می دهد که با نشان دادن محصولات یا خدمات خود به کسانی که بیشتر به آنها نیاز دارند، بیشترین تاثیر را بر آنها ایجاد کنید. مشتریان بالقوه ای که از نیازهای خود آگاه هستند و فعالانه به دنبال راه حل هستند، باید محصول یا خدمات شما را به راحتی از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند.
دانستن اینکه علاقهمندان شما به چه چیزهایی نیاز دارند و از چه کلمات کلیدی در هنگام جستجوی آن استفاده میکنند، برای بهینهسازی موفقیتآمیز موتور جستجو بسیار مهم است. این کار با نرم افزار اختصاصی SEO و متخصصان سئو انجام می شود که می توانند به طور موثر داده های مرتبط را تجزیه و تحلیل کنند و کلمات کلیدی مناسب را برای گنجاندن در استراتژی سئوی شما انتخاب کنند.
به طور خاص، استفاده از کلمات کلیدی مناسب به گوگل یا هر الگوریتم موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحه شما را نسبت به رقبای شما انتخاب کند. در نتیجه، صفحه شما رتبه بالاتری خواهد داشت و بازدیدکنندگان مدت بیشتری می مانند، با محتوای شما درگیر می شوند و احتمال اینکه به مشتری تبدیل شوند بیشتر می شود.
2. فروش خود را با سئو افزایش دهید
سئو بهترین راه برای قرار گرفتن در مقابل مشتریانی است که از قبل می دانند به راه حلی نیاز دارند و همچنین می دانند برای رسیدن به اهداف خود به چه چیزی نیاز دارند اما هنوز از کسب و کار یا پیشنهاد شما آگاه نیستند.
به نوبه خود، قرار دادن محتوای خود در مقابل مخاطب آگاه با کلمات کلیدی مناسب، نرخ کلیک شما (CTR) را نیز افزایش می دهد. این بدان معنی است که بازدیدکنندگان بیشتر به صفحات دیگر شما و مهمتر از همه، روی پیشنهادات شما کلیک می کنند.
بیشتر بخوانید: اصلی ترین دلایل شکست استراتژی دیجیتال مارکتینگ
3. SEO به طور مداوم ترافیک ایجاد می کند
سئو به دیده شدن در موتورهای جستجو بر اساس کلمات کلیدی هدفمند کمک می کند، که کسب و کار شما را در مقابل مشتریان بالقوه ای قرار می دهد که به طور خاص محصولات یا خدمات شما را جستجو می کنند. همچنین به افزایش ترافیک وب سایت با هزینه کمتر کمک می کند (این هزینه فیزیکی نیست، اما باید زمان و تلاش را در نظر بگیرید).
زمانی که محتوای شما با کلمات کلیدی که بازدیدکنندگان جستجو میکنند مطابقت دارد، و صفحه شما بهترین تجربه کاربری (UX) را نیز ارائه میکند، و آنها را برای مدت طولانیتری در صفحه شما نگه میدارد، موتورهای جستجو این محتوا را برای کاربرانشان ارزشمند میبینند.
نحوه عملکرد سئو - 3 نوع سئو برای موفقیت آنلاین شما
اجرای حتی یکی از استراتژی های سئو زیر می تواند به طور قابل توجهی بر نتایجی که می توانید در بازاریابی دیجیتال خود به دست آورید تأثیر بگذارد.
1. سئوی درون صفحه
لیستی از استراتژیهایی است که میتوانید مستقیماً در وبسایتهای خود استفاده کنید، مانند محتوای کلی سایت، برچسبهای عنوان و برچسبهای رسانه، بهینهسازی تگ H، پیوندهای داخلی، بهینهسازی تصویر و موارد دیگر.
هرچه تصویر واضحتری به موتورهای جستجو ارائه دهید تا بفهمند محتوای شما چیست و ارزش آن برای مشتریان شما چیست، آنها محتوای شما را در SERP برای همه مزایایی که در بالا ذکر کردیم نشان میدهند.
2. سئوی خارج از صفحه
این نوع از سئو که در خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد، می تواند باعث شود که موتورهای جستجو و مشتریان احتمالی محتوای شما را ببینند و ارزش قائل شوند. این لیست شامل ایجاد لینک با منابع ارزشمند، ایجاد یک چارچوب استراتژیک بازاریابی محتوای بلند مدت و موارد دیگر است.
برای این نوع سئو، مهم است که بدانید هر چه منابع پیوند شما مرتبطتر باشد و اعتبار دامنه آنها بالاتر باشد، این موضوع روی کسبوکار شما بهتر منعکس میشود و در نتیجه رتبه بالاتری در SERP کسب میکنید.
3. سئو فنی
وب سایت شما ابتدا باید بسیار کاربردی باشد تا موتورهای جستجو بتوانند آن را فهرست کنند تا هر یک از موارد فوق اتفاق بیفتد. جنبه های کلیدی که برای این کار باید در نظر گرفته شود به شرح زیر است، سرعت سایت : سرعت بارگذاری (کمتر از 4 ثانیه!)، داده های ساختار یافته، متعارف سازی، نقشه های سایت و موارد دیگر.
همه چیز از پلاگین ها و عناصر تم، تا کیفیت خدمات ارائه دهنده هاست شما، همه عوامل مهمی هستند که باید برای سرعت در نظر بگیرید. فرمتهای URL، هر پیوند شکسته، پیوندهای خارجی یا داخلی، منوهای ناوبری مختلف، CTA و دکمههای دسترسی دیگر، و پیوندهای اجتماعی نیز همینطور هستند.
هر چیزی و هر چیزی که میتواند بر عملکرد روان و بالای وبسایت شما تاثیر بگذارد، بر اینکه وبسایت شما در رتبهبندی SERP باشد، تأثیر خواهد داشت.
کار با آژانسی که تیم توسعهای دارد که در شیوههای سئو مسلط هستند تا اطمینان حاصل شود که کد و برنامهها با آنچه موتورهای جستجو انتظار دارند ببینند مطابقت دارند نیز برای رتبهبندی بسیار مهم است.
مزایای بلند مدت سئو
مدیریت حضور دائمی خود به صورت آنلاین و اطمینان از ارائه بهترین عملکرد و ارزش به بازدیدکنندگان باید بخش مهمی از استراتژی دیجیتال شما باشد. این فقط برای آگاهی از برند نیست. همچنین به طور مستقیم بر تجربه مشتری و تجربه کاربر و نهایتا بر درآمد و سود شما تأثیر می گذارد. همانطور که قبلا ذکر شد سئو یک گزینه پایدار است، به شما این امکان را می دهد تا ترافیک ارگانیک به دست آورید که می تواند در صورت کاهش هزینه های بازاریابی، کسب و کار را حفظ کند.
اگرچه سئو سایت برای ایجاد ترافیک عالی است، صفحات فرود و سفر کاربر در وب سایت شما بخش مهمی از موفقیت در تمام سئو است. سئو قطعاً باید در استراتژی دیجیتال شما باشد، اما این تنها شروعی برای دیدن نتایج واقعی آنلاین است.
روش های دیجیتال مارکتینگ
- سئو[*]PPC[*]بازاریابی محتوا[*]بازاریابی ایمیلی[*]بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی[*]بازاریابی صوتی[*]بازاریابی ویدئویی
چرا از سئو به عنوان یک استراتژی بازاریابی دیجیتال در سال 2022 استفاده می شود؟
وقتی صحبت از
استراتژی های دیجیتال مارکتینگ می شود، به سئو به عنوان یک الزام نگاه کنید. هر یک از اعضای مخاطب هدف شما را رهگیری می کند - مهم نیست در کجای قیف خرید شما هستند. دلیل آن این است که تقریباً هر کاربر جستجوی خود را برای یک محصول یا خدمات جدید با یک موتور جستجو آغاز می کند.
به عنوان مثال، آیا می دانستید که 80 درصد از مصرف کنندگان تحقیقات محصول خود را به صورت آنلاین انجام می دهند؟ با SEO به عنوان یکی از استراتژی های بازاریابی آنلاین شما، کسب و کار شما رونق می گیرد.
برای تاکید بر سودمندی سئو به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، موارد زیر را در نظر بگیرید:
- کمتر از 10 درصد از جستجوگران به صفحه دوم نتایج جستجو می روند
بیشتر اوقات، وقتی کاربر در گوگل جستجو می کند، صفحه دوم به بعد نتایج را کلیک نمی کند. چرا؟ آنها اغلب آنچه را که به دنبالش هستند پیدا می کنند، به این معنی که کسب جایگاهی در صفحه اول نتایج جستجو بسیار مهم است.
- بیش از 30 درصد از جستجوگران روی اولین نتیجه کلیک می کنند
با توجه به تعداد زیادی از کاربران که پاسخ های خود را در اولین لیست نتایج جستجو پیدا می کنند، واضح است که نمی توانید در صفحه دوم نتایج رتبه بندی کنید. حتی اگر چیزی را داشته باشید که مردم به دنبال آن هستند، از دید آنها پنهان هستید - دور از چشم، دور از ذهن.
به همین دلیل است که یک استراتژی سئو موثر ضروری است. با خدمات سئوی عملکرد محور ما به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی آنلاین شما، می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کنید و درآمد بیشتری کسب کنید.